- Menu podmiotowe
- Urząd Miejski
- Wydziały i stanowiska pracy
- Wydział Organizacyjny
- Referat Promocji i Rozwoju
- Fundusz Sołecki
Fundusz Sołecki
Fundusz sołecki są to środki finansowe wydzielone w budżecie gminy dla danego sołectwa na wykonanie zadań, ale tylko takich, które mają się przyczynić do poprawy warunków życia mieszkańców danego sołectwa i są zgodne ze strategią rozwoju gminy oraz mieszczą się
w katalogu zadań własnych gminy. Fundusz sołecki działa w oparciu o ustawę o funduszu sołeckim z dnia 21 lutego 2014 r.
Podstawowe zasady pozyskiwania środków z funduszu sołeckiego.
- Warunkiem przyznania w danym roku budżetowym środków z funduszu sołeckiego jest złożenie przez sołectwo do Burmistrza Miasta i Gminy wniosku.
- Wniosek danego sołectwa uchwala zebranie wiejskie z inicjatywy sołtysa, rady sołeckiej lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa.
- We wniosku należy wskazać zadania do realizacji, uzasadnić słuszność podejmowanych działań oraz rzetelnie i realistycznie oszacować koszty poszczególnych zadań.
- Wybrane do realizacji zadania muszą być zadaniami własnymi gminy, służyć poprawie warunków życia mieszkańców sołectwa oraz być zgodne ze strategią Gminy Głogówek.
- Uchwalony wniosek, wraz z protokołem, listą obecności oraz uchwałą z zebrania wiejskiego, sołtys (do dnia 30 września danego roku) przekazuje Burmistrzowi, celem uwzględnienia go w projekcie budżetu gminy. Wniosek złożony po terminie zostanie odrzucony.
- W trakcie roku budżetowego, jednakże nie wcześniej niż po uchwaleniu budżetu gminy na dany rok budżetowy i nie później niż do dnia 31 października danego roku budżetowego, sołectwo może złożyć do Burmistrza wniosek o zmianę przedsięwzięć lub ich zakresu przewidzianych do realizacji w ramach funduszu.
- Pieniądze z funduszu muszą być wydane do końca roku, na który zostały uchwalone. Środki funduszu niewykorzystane w roku budżetowym wygasają z końcem roku.
Oprócz przedstawionych wymagań ustawowych należy jeszcze wskazać, iż właściwe jest, aby wraz z wnioskiem został złożony, jako załącznik:
- protokół zebrania wiejskiego (na którym został uchwalony, jako dowód prawidłowego jego zwołania i przeprowadzenia),
- uchwała zebrania wiejskiego w sprawie przyjęcia wniosku,
- lista obecności z zebrania wiejskiego.
Dokumenty do pobrania:
Wniosek.docx (16,18KB)
Wniosek.pdf (101,36KB)
Uchwała zebrania wiejskiego.pdf (93,30KB)
Uchwała zebrania wiejskiego.docx (13,20KB)
Lista obecności mieszkańcow.docx (14,75KB)
Lista obecności mieszkańcow.pdf (93,12KB)
Protokół z zebrania sołeckiego.docx (13,52KB)
Protokół z zebrania sołeckiego.pdf (95,46KB)
Wniosek o zmianę przedsięwzięcia.docx (13,33KB)
Wniosek o zmianę przedsięwzięcia.pdf (94,72KB)
Uchwała zebrania wiejskiego (dot. zmiany funduszu).docx (12,92KB)
Uchwała zebrania wiejskiego (dot. zmiany funduszu).pdf (91,40KB)
Protokół z zebrania sołeckiego (dot. zmiany funduszu).docx (13,32KB)
Protokół z zebrania sołeckiego (dot. zmiany funduszu).pdf (91,70KB)
Lista obecności mieszkańcow (dot. zmiany funduszu).docx (14,77KB)
Lista obecności mieszkańcow (dot. zmiany funduszu).pdf (89,30KB)