Plan działania
Plan Działania na rzecz poprawy dostępności.pdf (562,07KB)
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI
OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
Na podstawie art. 14 ust. 2 i 3 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Plan działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2025 |
|||
L.P |
Zakres działalności |
Sposób realizacji |
Przewidywany termin realizacji |
1. |
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności (Zgodnie z Zarządzenie nr Or.0050.146.2020 w sprawie wyznaczenia koordynatora do spraw dostępności.pdf (233,18KB)
|
Podanie do publicznej wiadomości na stronie Gminy Głogówek oraz Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Głogówku informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami. |
wrzesień 2020 r. |
2. |
Udostępnienie budynku zabytkowego ratusza w Głogówku osobom niepełnosprawnym, poruszających się na wózkach inwalidzkich |
Dobudowa przedproża z podjazdem. |
listopad 2020 r. |
3. |
Osoba niepełnosprawna a asystujący pies |
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu m.in. do obiektów użyteczności publicznej. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. |
Realizacja w całym okresie działania koordynatora ds. dostępności |
4. |
Zapewnienie dostępu alternatywnego |
Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia technicznego w tym wykorzystania technologii w zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego. |
Realizacja w całym okresie działania koordynatora ds. dostępności |
6. |
Obsługa osób słabosłyszących |
Instalacja Urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w Kancelarii Ogólnej. W szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. |
do grudnia 2025 |
7. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:
|
Podanie do publicznej wiadomości na stronie Gminy Głogówek oraz Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Głogówku informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami. |
Realizacja w całym okresie działania koordynatora ds. dostępności |
8. |
Szkolenia dla koordynatora i członków zespołu (jeśli zostaną powołani) ds. dostępności |
Zapewnienie możliwości szkoleń z zakresu realizacji zadań wynikających z Ustawy o dostępności |
Realizacja w całym okresie działania koordynatora ds. dostępności |
9. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz podanie go do publicznej wiadomości na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. |
Opracowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Do 31 marca 2021 r. |