Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Ochrona środowiska

  • Program "Czyste Powietrze"

     

    Punkt Informacyjno-Konsultacyjny Programu Czyste Powietrze
    dla mieszkańców Gminy Głogówek

    W ramach porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu mieszkańcy Gminy Głogówek mogą skorzystać z pomocy w procesie składania wniosków o dofinansowanie z programu „Czyste Powietrze”, jak również uzyskać wszelkie niezbędne informacje na temat programu, zasad ubiegania się o dofinansowanie czy wymaganych dokumentów.

    Gmina Głogówek uruchomiła dla mieszkańców punkt konsultacyjno- informacyjny obsługi Programu „Czyste Powietrze”. Punkt mieści się w Urzędzie Miejskim w Głogówku, ul. Rynek 1 parter-pokój nr 4, Wydział Mienia Komunalnego i Ochrony Środowiska tel. 774069924
    i czynny jest 2 dni w tygodniu:

    poniedziałek w godz. 12.00-17.00

    piątek w godz. 7.30-12.30

     

    Podstawowe informacje o Programie Czyste Powietrze

    Czyste Powietrze to kompleksowy program, którego celem jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.

    Program skierowany jest do osób fizycznych, które są:

    – właścicielami/ współwłaścicielami budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub

    – wydzielonego w takim budynku lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą

    Program przewiduje dofinansowania na:

    • Źródło ciepła – wymianę, zakup, montaż,
    • Instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej,
    • Wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła,
    • Mikro-instalację fotowoltaiczną,
    • Ocieplenie przegród budowlanych,
    • Stolarkę drzwiową i okienną,
    • Dokumentację (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa)

    Program obejmuje 2 grupy Beneficjentów:

    • uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania– osoby, których roczny dochód nie przekracza 100 000 zł. W tej grupie brany jest pod uwagę tylko dochód wnioskodawcy.
    • uprawionych do podwyższonego poziomu dofinansowania – osoby, których przeciętny średni miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza:
    1. 1400 zł w gospodarstwie wieloosobowym
    2. 1960 zł w gospodarstwie jednoosobowym. Przed złożeniem wniosku o podwyższone dofinansowanie wnioskodawca występuje z żądaniem o wydanie zaświadczenia do gminy.

    W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód beneficjenta z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód, nie przekroczył trzydziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym
    w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.

    Informacje jakie należy przygotować przed wizytą w Urzędzie Miejskim w Głogówku:

    1. Dane właściciela nieruchomości (wnioskodawcy): Imię i nazwisko, pesel, nr telefonu, adres zamieszkania, adres email – potrzebny do założenia konta na Portalu.
    2. Czy wnioskodawca pozostaje w związku małżeńskim, jeżeli tak to informacja
      o współmałżonku: Imię i nazwisko, Pesel.
    3. Współwłasność, jeżeli tak to dane współwłaścicieli: Imię i nazwisko, adres.
    4. Numer Rachunku Bankowego Wnioskodawcy (do wypłaty dotacji).
    5. Adres budynku w którym będzie prowadzone przedsięwzięcie.
    6. Numer Księgi Wieczystej i nr działki ewidencyjnej.
    7. Rok wystąpienia o zgodę na budowę/ rok zgłoszenia budowy.
    8. Powierzchnia budynku/lokalu.
    9. Czy na nieruchomości prowadzona jest działalność gospodarcza, jeżeli tak to należy określić procent powierzchni przeznaczonej na działalność, powyżej 30% brak dotacji.
    10. Dochód wnioskodawcy za 2020 rok wraz z wskazaniem podstawy (PIT, działalność gospodarcza, gospodarstwo rolne, świadczenia rodzinne itp.) jeśli osoba ubiega się
      o dofinansowanie z podstawowego poziomu.
    11. Zaświadczenie o wysokości miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka rodziny gospodarstwa domowego.