ulgi w spłacie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek można złożyć w następujący sposób:
- przesłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP znajdującej się pod adresem: Adres skrytki ePUAP: /UMGLOGOWEK/skrytka
- przesłać drogą pocztową na adres Urzędu,
- złożyć osobiście w siedzibie Urzędu: Rynek 1 48-250 Głogówek
Rozpatrywanie wniosków:
Wydział Gospodarki Odpadami , kontakt 77 40 69923
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
- osoba fizyczna,
- osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,
- osoba prawna,
- jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
Godziny przyjmowania klientów:
- poniedziałek - piątek 7.30 – 17:00
- poniedziałek – piątek 7:30 – 15;30
- poniedziałek - piątek 7.30 – 14:00
Rodzaje ulg o jakie można się ubiegać:
- odroczenie terminu płatności lub rozłożenie zapłaty podatku na raty (we wniosku należy wskazać datę, do której ma nastąpić odroczenie lub wskazać ilość, wysokość i termin uiszczania rat);
- odroczenie lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami (we wniosku należy wskazać datę, do której ma nastąpić odroczenie lub wskazać ilość, wysokość i termin uiszczania rat);
- umorzenie w całości lub w części zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę,
- Uwaga: Wniosek o udzielenie ulgi w postaci umorzenia może dotyczyć wyłącznie zaległości podatkowej czyli podatku niezapłaconego w terminie.
Udzielanie ulg na wniosek podatnika możliwe jest w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym i podejmowane jest w ramach uznania administracyjnego. Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań odbywa się w zgodzie z prawem Unii Europejskiej. Dział Ulg na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą może udzielić ulg w spłacie zobowiązań, które stanowią pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie). We wniosku należy określić rodzaj pomocy, o jaką podatnik występuje.
Opłaty:
Opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł
Opłatę można wpłacić bezgotówkowo na rachunek bankowy:
Gmina Głogówek PL 03 8904 0001 1000 0000 4819 0001
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Sprawy z wniosków o udzielanie ulg załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Zgodnie z art. 220 Ordynacji podatkowej od decyzji organu podatkowego służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Zgodnie z art. 236 Ordynacji podatkowej na postanowienie organu podatkowego służy stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego .
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa;
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
Wymagane wnioski i dokumenty:
- Pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem oraz dokumentacją dowodową. Wniosek powinien zawierać co najmniej treść żądania, wskazania osoby, od której pochodzi, adres (miejsce zamieszkania lub pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności), identyfikator podatkowy, a także czynić zadość innym wymaganiom. We wniosku o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązania należy przedstawić swoją sytuację finansowo-ekonomiczną oraz powód, dlaczego należność nie może zostać zapłacona. Jednocześnie należy wskazać tytuł należności, okres, którego dotyczy ulga oraz rodzaj wnioskowanej ulgi.
- Dokumentacja dowodowa:
- W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę fizyczną do wniosku należy dołączyć
- opis aktualnej sytuacji finansowej i rodzinnej podatnika wraz z dokumentami potwierdzającymi wiarygodność przedstawionych informacji; w tym celu należy wypełnić druk „oświadczenia o stanie majątkowym” (plik do pobrania na dole strony),
- zaświadczenia o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (odpowiednio: aktualne zaświadczenie z zakładu pracy, odcinek renty/emerytury, decyzja o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych i inne),
- kopie rachunków opłat eksploatacyjnych za mieszkanie lub inny zajmowany lokal,
- orzeczenia o przyznanej pomocy materialnej z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- opis innych posiadanych zaległości (kredyty, pożyczki, itp.),
- wszelkich innych dokumentów uzasadniających przyznanie ulgi (np. zaświadczenia lekarskie itp.).
- W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę fizyczną, która jest przedsiębiorcą, oprócz informacji wyżej wskazanych do wniosku należy dołączyć
- oświadczenie podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej (plik do pobrania na dole strony);
- oświadczenie o nie naruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii (plik do pobrania na dole strony) – w przypadku wniosku składanego w okresie trwania stanu epidemii;
- zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) i informacje finansowe za okres 3 ostatnich lat podatkowych sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości w oparciu o przyjętą formę rozliczenia dochodów;
- informacje finansowe za najbardziej aktualny okres;
- wykaz przeterminowanych należności oraz zobowiązań publiczno- i cywilnoprawnych wraz ze sposobem ich realizacji;
- zaświadczenie/ oświadczenie o otrzymanej/braku pomocy de minimis w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach (plik do pobrania na dole strony),
- zaświadczenie/ oświadczenie o otrzymanej/braku pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach (plik do pobrania na dole strony),
- w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis - formularz informacji, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (plik do pobrania na dole strony),
- w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – informacje wynikające z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (plik do pobrania na dole strony), informacje o łączeniu, przejęciu lub powstaniu Wnioskodawcy w wyniku podziału (plik do pobrania na dole strony), oświadczenie Wnioskodawcy w zakresie ustalenia powiązań z innymi przedsiębiorstwami (plik do pobrania na dole strony).
- W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej do wniosku należy dołączyć
- oświadczenie podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej (plik do pobrania na dole strony);
- oświadczenie o nie naruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii (plik do pobrania na dole strony) – w przypadku wniosku składanego w okresie trwania stanu epidemii;
- dokumentację obrazującą kondycję finansową wnioskodawcy, w tym sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i start oraz informacja dodatkowa) za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości;
- informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku – do dnia złożenia wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunków zysków i strat);
- wykaz przeterminowanych należności oraz zobowiązań publiczno- i cywilnoprawnych wraz ze sposobem ich realizacji;
- plan przychodów i wydatków na dany rok podatkowy;
- zaświadczenie/ oświadczenie o otrzymanej/braku pomocy de minimis w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach (plik do pobrania na dole strony);
- zaświadczenie/ oświadczenie o otrzymanej/braku pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w roku bieżącym oraz dwóch poprzedzających latach (plik do pobrania na dole strony);
- w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis - formularz informacji, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (plik do pobrania na dole strony),
- w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – informacje wynikające z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (plik do pobrania na dole strony), informacje o łączeniu, przejęciu lub powstaniu Wnioskodawcy w wyniku podziału (plik do pobrania na dole strony), oświadczenie Wnioskodawcy w zakresie ustalenia powiązań z innymi przedsiębiorstwami (plik do pobrania na dole strony).
- W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę fizyczną do wniosku należy dołączyć
W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) zgodnie z art. 37 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy właściwych informacji i załączników, o których mowa powyżej.
Złożenie wniosku o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązania zawierającego błędy (np. niepodpisanego, bez wymaganych załączników) skutkować będzie wezwaniem do ich usunięcia i tym samy wydłuży termin jego rozpatrzenia.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości w zakresie złożenia właściwych informacji oraz dokumentów zalecany jest kontakt telefoniczny.
załączniki:
- wniosek.doc (39,50KB)
- oświadczenie osoby fizycznej o stanie majątkowym.doc (68,50KB)
- oświadczenie podmiotu prowadzącego działalność.doc (71,50KB)
oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w rybołóstwie.doc (29,00KB) - oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis w rybołóstwie lub rolnictwie.doc (44,50KB)
- oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis.doc (29,00KB)
- oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis.doc (43,50KB)
- informacja składana przez podmioty starające się o pomoc de minimis w rybołóstwie lub w rolnictwie.doc (37,50KB)
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xls (147,00KB)
- oświadczenie o nienaruszeniu zakazów.docx (15,06KB)