- Menu podmiotowe
- Urząd Miejski
- Wydziały i stanowiska pracy
- Wydział Gospodarki Odpadami Komunalnymi
- Gospodarka Odpadami Komunalnymi
- Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Gminy Głogówek
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Gminy Głogówek
- Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
Podstawowe informacje
- Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.Dz. U. z 2022 r.poz. 1297, 1549) oraz ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. 162 z późn. zm.) i wymaga wpisu do rejestru.
- Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy jest zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru.
- W efekcie załatwienia sprawy nadany zostanie numer rejestrowy i wydane zostanie zaświadczenie o dokonaniu wpisu lub zmiany we wpisie w rejestrze.
- W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych.
Informacje dodatkowe
Informacja o wykreśleniu jest traktowana jako czynność materialno-techniczna. Zaświadczenie potwierdzające wykonanie czynności urzędowej wydaje się na żądanie i po wniesieniu opłaty skarbowej. Potwierdzenie wykonania żądanej czynności może przybrać również inną formę pisemną, zwykłego pisma.
Ustawodawca wskazał, w art. 9j ust. 3 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, decyzję administracyjną jako formę, w której należy dokonać wykreślenia przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej w następujących przypadkach:
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- gdy stwierdzono trwałe zaprzestanie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej na terenie gminy objętej wpisem;
- gdy stwierdzono, że przedsiębiorca po raz drugi przekazuje niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne do instalacji innych niż instalacje komunalne, z zastrzeżeniem art. 9e ust. 1c i 1d;
- przedsiębiorca nie złożył sprawozdania, o którym mowa w art. 9n, w terminie 365 dni od terminu wskazanego w art. 9n ust. 2
W pozostałych sytuacjach skutkujących wykreśleniem podmiotu z rejestru działalności regulowanej ustawodawca nie określił jego formy.
Kogo dotyczy
Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych.
Wymagane dokumenty
- Wniosek, który powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
- Do wniosku dołącza się:
- oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
"Oświadczam, że: 1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne
i zgodne z prawdą; 2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy."; Oświadczenie powinno zawierać także: 1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; 2)oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia; 3)podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji; - dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
- Wniosek wraz z dokumentami można złożyć
- drogą elektroniczną poprzez stronę ePUAP,
- listownie,
- osobiście.
Czas realizacji
7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku.
Jeżeli organ prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis
Opłaty
Tytuł płatności: za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej
Kwota: 50 zł
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer:
PL 03 8904 0001 1000 0000 4819 0001
Tytuł płatności: za dokonanie zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej
Kwota: 25 zł
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer:
PL 03 8904 0001 1000 0000 4819 0001
- Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.
Podstawa prawna:
- Art. 9i ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty:
- pisemny wniosek o wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w przypadku złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej;
- pełnomocnictwo - w przypadku ustalenia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Terminy i sposób załatwienia sprawy:
W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenie o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej.
Miejsce i sposób składani dokumentów:
- W formie papierowej - na adres Urzędu Miejskiego w Głogówku, ul. Rynek 1, 48-250 Głogówek
- W formie dokumentu elektronicznego - przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu (ePUAP).
Tryb odwoławczy:
Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej wydawany jest na wniosek w formie zaświadczenia od którego nie służy odwołanie.
Opłaty:
Wydanie zaświadczenia o wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej. podlega opłacie skarbowej. Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz.1000 z późn. zm.) oraz załącznikiem do tej ustawy:
- część II, ust. 21 - wysokość opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej wynosi 17,00 zł;
- część IV - wysokość opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) wynosi 17,00 zł.
Uwagi:
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji o zgonie przedsiębiorcy lub po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo z Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy (art. 9cb ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach)
Wykreślenie z rejestru następuje w przypadkach, o których mowa w art. 9j ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
- Wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
- Stwierdzono trwałe zaprzestanie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej na terenie gminy objętej wpisem.
- Stwierdzono, że przedsiębiorca po raz drugi przekazuje niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne do instalacji innych niż instalacje komunalne, z zastrzeżeniem art. 9e ust. 1c i 1d.
- Przedsiębiorca nie złożył sprawozdania, o którym mowa w art. 9n, w terminie 365 dni od terminu wskazanego w art. 9n ust.2.
Wykreślenie z rejestru w przypadkach określonych w pkt. 2-3 następuje w drodze decyzji. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia dostarczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
wzory dokumentów do pobrania:
wniosek_o_wpis_do_rejestru_dzialalnosci_regulowanej.doc (55,50KB)
wniosek_o_zmiane_wpisu_w_rejestrze_dzialalnosci_regulowanej.doc (52,50KB)
wniosek-o-wykreslenie-z-dzialalnosci-regulowanej (1).docx (13,97KB)
REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
Rejestr działalności regulowanej - aktualizacja 28.05.2015r..pdf (2,21MB),
rejestr działalności regulowanej-aktualizacja 20.12.2016r.._docx (30,56KB)
rejestr-dzialalnosci-regulowanej-aktualizacja 18.03.2018 r..docx (26,47KB)
rejestr-dzialalnosci-regulowanej-aktualizacja-26.09.2018 r..docx (32,39KB)
Rejestr działalnosci regulowanej- 05.04.2018r. Aktualizacja.pdf (241,32KB)
Rejestr działalności regulowanej - aktualizacja z dnia 31.07.2019 r..docx (26,44KB)
Rejestr Działalności Regulowanej - aktualizacja z dnia 10.03.2021 r..docx (32,26KB)
RDR aktualizacja z dnia 24.03.2021 r..docx (32,64KB)
aktualizacja z dnia 21.07.2021 r..docx (32,40KB)
aktualizacja z 01.03.2022 r..docx (33,33KB)
aktualizacja RDR z dnia 1.07.2022 r..docx (34,15KB)
aktualizacja RDR z dnia 12.09.2022 r..docx (34,61KB)
aktualizacja z dnia 24.01.2023 r.docx (34,68KB)
aktualizacja-rdr-z-dnia-16.05.2023.docx (34,86KB)
aktualizacja z dnia 23.04.2024 r.docx (34,74KB)