- Menu podmiotowe
- Urząd Miejski
- Wydziały i stanowiska pracy
- Wydział Mienia Komunalnego i Ochrony Środowiska
- Geodezja rolna
Geodezja rolna
Nazewnictwo: ulic, placów
Zakres:
Nazewnictwo: ulic, placów
Miejsce załatwienia:
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Karolina Fiutka
Podinspektor ds. geodezji rolnej
Dokumenty dostarczone przez wnioskodawcę:
1. Wniosek od instytucji, organizacji, osób fizycznych i prawnych.
2. Wniosek powinien zawierać uzasadnienie proponowanej nazwy.
Dokumenty pozyskiwane przez urząd:
1.Kserokopia map.
2.Notatka z usytuowania w terenie.
3.Opinia o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania terenu.
Wynik sprawy – sposób załatwienia:
Uchwała Rady Miejskiej w Głogówku.
Termin – czas trwania sprawy:
Termin uzależniony od pozyskania dokumentów i podjęcia uchwały
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.)
Opłata skarbowa:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Nadanie numeru porządkowego
Zakres:
Ustalenie numeru porządkowego.
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Lokalami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Karolina Fiutka
Podinspektor ds. geodezji rolnej
Dokumenty dostarczone przez wnioskodawcę:
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.
- Kserokopia mapy, na której przedstawiono położenie budynku, którego dotyczy wniosek.
- W przypadku, gdy wniosek dotyczy budynku prognozowanego do wybudowania
i działka nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – kopia decyzji o warunkach zabudowy lub ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę.
Wynik sprawy – sposób załatwienia:
Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego dla nieruchomości /budynku/ wg
rozdzielnika.
Termin – czas trwania sprawy:
Urząd zawiadamia wnioskodawcę w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości lub budynku w formie zawiadomienia.
Opłata skarbowa:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Brak trybu odwoławczego
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo Geodezyjne i Kartograficzne (t.j. Dz. U. 2015, poz. 520)
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 roku w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 roku poz. 125).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 267 ze zm.)
WNIOSEK O USTALENIE NUMERU PORZĄDKOWEGO.pdf (157,41KB)
Link z dostępem do publicznego rejestru zawierającego numerację porządkową na obszarze Gminy Głogówek:
https://geoportal360.pl/map/#l:50.34591,17.87521,12
Spisanie zeznań świadków w celu udokumentowania pracy
w indywidualnym gospodarstwie rolnym
Miejsce załatwiania:
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
tel. 077-4069922
Podinspektor ds. geodezji rolnej
Karolina Fiutka
Wymagane dokumenty /do wglądu/:
- Dowód osobisty osoby ubiegającej się o udokumentowanie pracy na gospodarstwie rolnym.
- Dowody osobiste dwóch świadków potwierdzających pracę na gospodarstwie rolnym, w przypadku emerytów wymagany jest odcinek emerytury /renty/ lub legitymacja emeryta /rencisty/.
- Zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego ze Starostwa Powiatowego /Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w Prudniku, ul. Parkowa 10/ w celu dokładnego spisania okresów pracy na gospodarstwie rolnym.
Termin załatwienia:
-
W dniu zgłoszenia się ze świadkami celem przesłuchania i spisania zezań
/W miarę możliwości podać wcześniej dzień zgłoszenia się ze świadkami/.
Opłata skarbowa:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Podstawa prawna:
-
Rozporządzenie Rady Ministrów dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie postępowania o świadczenia emerytalno-rentowe i zasad wypłaty tych świadczeń/Dz. U. z 1983 r. Nr 10, poz. 49 z późn. zm./,
-
Ustawa z dnia 20 lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy (Dz. U. Nr 54, poz. 310).
Umowy dzierżawy za rentę lub emeryturę
Miejsce załatwiania:
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
tel. 077-4069922
Podinspektor ds. geodezji rolnej
Karolina Fiutka
Wymagane dokumenty:
- Wypis z rejestru gruntów – aktualny.
/ze Starostwa Powiatowego - Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w Prudniku, ul. Parkowa 10/ - Dowody osobiste osób wydzierżawiających i osób dzierżawionych
/do wglądu/.
Termin załatwienia:
W dniu zgłoszenia się osób.
/W miarę możliwości podać wcześniej dzień zgłoszenia spisania umowy dzierżawy/.
Opłata skarbowa:
Zwolnione z opłaty skarbowej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. – o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych.
Zaświadczenia o wielkości gruntów rolnych.
Zakres:
Wydanie zaświadczenia o wielkości gruntów rolnych
Miejsce załatwienia:
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Karolina Fiutka
Podinspektor ds. geodezji rolnej
Dokumenty dostarczone przez wnioskodawcę:
1. Podanie na piśmie o wydanie zaświadczenia.
Wynik sprawy – sposób załatwienia:
Wydanie zaświadczenia o wielkości gruntów rolnych.
Opłata skarbowa:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Zaświadczenia o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego.
Zakres:
Wydanie zaświadczenia o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego.
Miejsce załatwienia:
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Karolina Fiutka
Podinspektor ds. geodezji rolnej
Dokumenty dostarczone przez wnioskodawcę:
1. Podanie na piśmie o wydanie zaświadczenia.
Wynik sprawy – sposób załatwienia:
Wydanie zaświadczenia o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego.
Opłata skarbowa:
Nie podlega opłacie skarbowej.
PODANIE O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O PROWADZONYM GOSPODARSTWIE ROLNYM..pdf (144,44KB)
OŚWIADCZENIE ROLNIKA - JAKO WNIOSEK O PROWADZENIU GOSPODARSTWA ROLNEGO.pdf (112,81KB)
Wydzierżawianie gruntów stanowiących własność gminy Głogówek.
Zakres :
Rozpatrywanie wniosków na dzierżawę gruntów stanowiących własność gminy Głogówek.
Miejsce załatwiania:
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Pokój nr 6 /parter/
tel. (077) 40-69-922
Podinspektor ds. geodezji rolnej
Karolina Fiutka
Dokumenty dostarczane przez wnioskodawcę:
1. Podanie o wydzierżawienie działki gruntu wraz ze wskazaniem celu na
jaki ma być wydzierżawiona
Termin-czas trwania sprawy:
Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów załatwienia wniosku.
W przypadku negatywnego załatwienia wniosku wnioskodawca zostaje poinformowany pisemnie o odmowie wydzierżawienia działki
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami
(t. j. z 2014 roku Dz. U. 2014, poz.518 z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku kodeks cywilny
(t. j. z 2014, poz. 121 ze zm.)
Uwagi:
1. Opłaty skarbowej od wniosku nie pobiera się.
2. Wysokość czynszu z tytułu dzierżawy gruntu ustalona jest w umowie na
podstawie Zarządzenia Burmistrza Głogówka.